سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 91/8/11 | 9:16 عصر | نویسنده : نرگس اصلاح

 

 

مردی که از حکومت جنت رسیده است
نخل از شکوه قامت او قد کشیده است
عطری که با شمیم ولایت مطعر است
از خطبه های خندق و خیبر وزیده است
در قحطی نجابت و دلدادگی، زمین،
طعم نگاه عاشق او را چشیده است
دریا که موج می زند از اسم اعظمش
در موج هاش باور او را تنیده است
چاهی که آه می کشد از عمق خاطرش
هرشب صدای ناله ی او را شنیده است
تا واله از غدیر ولایش شود زمین،
لاجرعه جامی از خُم او سرکشیده است
یک زن که خود حبیبه ی عشق است، قامتش،
در زیر بار عاشقی او خمیده است
یک شب خدا به خاطر توجیه عشق خود
تیغ و ترنج، پیش ملک هاش چیده است،
کار از بریدن سر انگشت ها گذشت
او از تن ملائکه سرها بریده است!
هر کس که از حوالی قرآن گذشته است
از آیه های سوره ی انسان شنیده است،
حتی خدا هم عاشق چشمان حیدر است
او را فقط برای خودش آفریده است...




تاریخ : پنج شنبه 91/8/11 | 8:57 عصر | نویسنده : نرگس اصلاح
تاریخ : پنج شنبه 91/8/11 | 8:34 عصر | نویسنده : نرگس اصلاح
شیعه در لغت بر دو معنا اطلاق می‌شود، یکی توافق و هماهنگی دو یا چند نفر بر مطلبی، و دیگری، پیروی کردن فردی یا گروهی، از فرد یا گروهی دیگر.
تاریخ : پنج شنبه 91/8/11 | 8:3 عصر | نویسنده : نرگس اصلاح

اساس مذهب تشیع بر دو حدیث پایه گذارى شده است: یکى حدیث ثقلین (1) ، که پیامبراکرم(ص) در کمتر از نود روز در چهار مکان آن را به مردم گوشزد کرد؛ دیگرى حدیث غدیر. مى‏توان گفت حدیث دوم مکمل حدیث اول است.

سفارش بیش از حد پیامبر(ص) در باره قرآن و عترت و نیز اصرار آن حضرت بر امامت و جانشینى امیرمومنان(ع) نشان دهنده این حقیقت است که حضرت نگران آشوبى بود که امت اسلامى بعد از وى با آن رو به رو مى‏شود.

اهمیت دادن به غدیر، اهمیت دادن به رسالت پیامبرگرامى اسلام(ص) است. ما در این مقاله واقعه غدیر را از زبان عارفان واقعى غدیر یعنى پیامبر(ص) و امامان معصوم(علیهم السلام) مورد مطالعه قرار مى‏دهیم.

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 91/8/11 | 4:25 عصر | نویسنده : نرگس اصلاح
یکی از مطالب بحث برانگیز راجع به آیه غدیر این است که چرا در ظاهر بین این آیه و ما قبل و ما بعد آن ربطی احساس نمی شود؟!

«الْیَوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دِینَکمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکمُ الإِسْلاَمَ دِینًا فَمَنِ اضْطُرَّ فِی مَخْمَصَةٍ غَیْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیم»(1)؛ امروز دین شما را به کمال رسانیدم و نعمت خودبر شما تمام کردم و اسلام را دین شما برگزیدم پس هر که در گرسنگی بی چاره ماند بی آنکه قصد گناه داشته باشد ، بداند که خدا آمرزنده و مهربان است .
چه آیه را راجع به قضیه غدیر بدانیم مثل تمامی شیعیان و بسیاری از برادران اهل تسنن (2) یا آن را به قضیه غدیر بی ربط بدانیم در هر صورت این س?ال پا بر جاست که چرا آیه به ماقبل و مابعد خود بی ربط است !؟